keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

RUK kurssijuhla 7.-8.7.

Ihan mahtavat juhlat takana! Kameraa miulla ei ollu ite siinä iltajuhlassa mukana, mutta tässä nyt jokunen kuva ruusurynnäköstä, hotellista ja sunnuntain kaupungillaolosta. Kurssijuhlapäivä alkoi siis lauantaiaamun herätyksellä klo 2.45. Olin nukkunut sitä ennen noin tunnin, sillä kampausta ja kynsiä laittaessa sekä pakkaillessa meni yllättävän myöhään. Aamuneljältä lähdettiin sitten ajelemaan kohti Haminaa bussikyydillä. Bussissa sain nukuttua ehkä pari tuntia yhteensä.

Kun saavuttiin Haminaan mentiin ensimmäiseksi Daamiaiselle, eli hienolle aamupalalle muonituskeskukseen. ;) Sen jälkeen käppäiltiinkin pikkuhiljaa (sotilaskodin kautta) kohti päärakennuksen kenttää, jossa ruusurynnäkkö oli. :)

Ruusurynnäkössä kaikki n. 700 upseerioppilasta juoksevat siis ruusut suussa isona joukkona kohti avecceja ja etsivät sitten omansa sieltä satojen joukosta (ja antavat sen ruusun sitten avecilleen). Näytti aika hurjalta! Tässä video edellisen kurssin juhlasta tammikuusta. :)

Kun jokainen oli löytänyt sen oman aveccinsa (osa uo:ista joutui soittamaan avecilleen kun ei meinannut löytyä :p) lähdettiin linja-autoilla hotelleihin. Meillä kävi tuuri kun saatiin hotelli Kotkasta (Sokos Hotel Seurahuone), osa joutui menemään Lappeenrantaan asti (ja jotkut olivat saaneet hotellihuoneen niin myöhään että olivat joutuneet laittautumaan hotellin pukuhuoneissa...). Hotellissa oli ihan reilusti aikaa, Juha lähti käymään poikien kanssa vähän kaupungilla ja mie nukuin päikkärit sillä aikaa. Joskus puoli kahden aikaan aloin meikkailla ja laittaa mekkoa sekä koruja päälle, kampaushan miulla olikin jo valmiina niin sitä ei tarvinnut kun vähän siistiä.

En ollut juhliin lähtiessä vielä ihan varma, että mitä koruja käyttäisin. Miulla oli mukana sekä kultaisia että hopeisia koruja ja päädyin sitten noihin hopeisiin, koska halusin ottaa mukaan tuon hopeisen iltalaukun, minkä löysin viime viikolla Varkauden KappAhlista! Mekkoon olisi sopineet sekä kultaiset, että hopeat korut, sillä sen etuosassa on kultaisia ja hopeisia helmiä. Käytin sitten loppujenlopuksi aika pelkistettyjä koruja; korvissa oli hopeiset timantit ja kädessä äipän hopeinen käsikoru, jossa oli myöskin muutama timantti. :) Kampaus oli tosiaan tuommonen aika perussykerö vaan, mutta olin siihen ihan tyytyväinen koska halusin hiukset kuitenkin jotenkin kiinni (etiketin mukaan :) ).

Puoli neljän aikoihin lähdettiin sitten hotellilta takaisin Haminaan. Käytiin syömässä (taas) juhlaillallinen muonituskeskuksessa ja sen jälkeen siirryttiin päärakennukseen, jossa juhla olikin oikeastaan kokonaan. Juhlat avattiin virallisesti maneesissa (iso, mutta kuitenkin liian pieni auditorio), ja sen jälkeen alkoivatkin erilaiset ohjelmat jotka jatkuivat puoleen yöhön asti. :) Jokainen sai valita vähän mielensä mukaan, mitä halusi käydä katsomassa/kuuntelemassa. Tarjolla oli tanssia (sekä valssia, että discomusaa), stand-up komiikkaa, DANNY ja illan päätteeksi vielä huippuhauska speksiesitys (eli tavallaan näytelmä + musikaali jossa uo:t itse näyttelivät ja lauloivat, aiheena RUK:n eri komppaniat/patterit). Kun bussit sitten starttasivat puoli yhden aikoihin Haminasta takaisin hotelleille iski ainakin meikäläiselle ihan järkyttävä väsymys. Tarkoitus oli mennä vielä käväisemään hotellin alakerran Amarillossa jatkoilla, mutta väsytti niiiin paljon, että ei sit lähdetty enää mihinkään (eikä vissiin ihan kaikki muutkaan olleet lähteneet). Juha kävi meille vielä pientä iltapalaa viereiseltä grilliltä, mutta nukahdin kyllä sillä sekunnilla kun painoin pään tyynyyn!

Aamulla heräiltiin yhdeksän aikaan hotelliaamiaiselle. Juha ehti ottaa vielä aamiaisen jälkeenkin pienet tirsat, mutta miun oli pakko ruveta pakkailemaan tavaroita, sillä lähtö jälleen takaisin Haminaan oli jo parin tunnin päästä.

Haminassa meillä oli vapaa-aikaa kaupungilla. Käytiin ihan ekaks tutustumassa RUK-museoon (tylsää) ja sen jälkeen käveltiin keskustaan ja mietittiin että missä syötäisiin... :-D Oltiin ihan varmoja, että Rosso ois ihan täynnä ja meillä ei ois mitään mahiksia saada sieltä pöytää mutta kuinka ollakaan, sinne myö sit lopulta päädyttiin syömään. :) Syötiin pitkän kaavan mukaan alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka (kuvassa Inkan tiramisu) ja ai että miten oli hyvää. :) Mie tilasin pääruoaks jonkun broilerijutun enkä jaksanut syödä sitä edes kokonaan (hotelliaamiaisella ei varmasti oo mitään tekemistä tän kanssa)...

Jonkun aikaa keskustassa palloiltuamme (käytiin Inkan kanssa vielä ostamassa pari juttua Sokos Emotionsista) tultiin jälleen kerran RUK:n päärakennukselle ja maneesiin juhlien lopetustilaisuuteen. Näihin päättäjäisiin oli lupailtu yllätysesiintyjää ja kuinka ollakaan...

...yllätysesiintyjä oli Lord Est! Herra veti ihan kivan setin, vaikka en puolia kappaleista tunnistanutkaan. Harmi kyllä suurin osa (kaikki) olivat edellisillasta niin väsyneitä, että kovin innokasta biletystä ei edes yllätysesiintyjä saanut aikaan. Muutama kymmenen henkilöä kuitenkin jaksoi tanssia eturivissä lähes koko esityksen ajan ja viimeistään reggaerekan kohdalla kaikki alkoivat taputtaa mukana... ;)

Lord Estin lopetettua shownsa oli aika sanoa näkemiin ja lähteä kotiin (bussikyydeillä jälleen kerran). :) En voi kyllä muuta sanoa kun että mahtavat juhlat oli. Sain kaiken muun kivan lisäks pari uutta kaveriakin! :) Jos teille ikinä tarjoutuu tilaisuus lähteä kyseiseen juhlaan niin menkää, ihan huippua!
-K

psst. alempana postaus Varkauden leiristä :)