perjantai 6. tammikuuta 2017

Uuden vuoden lupaus

Uuden vuoden ensimmäinen viikko alkaa olla pikkuhiljaa takana päin. Jotenkin tää vuodenvaihde on ollut itelle semmosta itsetutkiskelun aikaa, oon ollu aika paljon omissa ajatuksissani ja paljon myös miettinyt, että mitäköhän tää tuleva vuosi tuo tullessaan.
Vuosi 2016 tuntui vaikealta ei pelkästään itelle, vaan ylipäätään koko maailmalle. Kun nyt mietin aikaa taaksepäin, niin olikohan viime vuonna yhtään sellaista päivää ettei olis tarvinnut lukea suru-uutisia. Terrori-iskuja, sotia, kuolemaa. Hirvittävän asioita, joita myö täällä turvallisessa Suomessa ei ainakaan vielä osata ajatella tapahtuvan omalle kohdalle. Pahoin pelkään kuitenkin, että se päivä kun täälläkin tapahtuu jotain pahaa ei ole kaukana. Se on pelottava ajatus, asia, jota ei haluaisi miettiä. Mutta silti oon paljon ajatellut sitä erityisesti nyt uuden vuoden koittaessa. Entä jos omalle kohdalle sattuukin jotain yllättävää. Ikinä ei voi tietää, mikä päivä on viimeinen.
Näissä surullisissa ajatuksissa rypiessäni, oon saanut paljon lohtua uskostani. Tulin uskoon teini-iässä, mutta miun "uskonvaellus" on ollut monttuista. Jostain syystä en oo halunnut puhua siitä ihmisille, vaikka se on iso osa miun elämää. Oon myös tehnyt asioita, jotka on vahingoittanu miun omaa sisintä enemmän ku muita ja vieny minnuu kauemmaks Jumalasta. Nyt viimeisen vuoden aikana oon kuitenkin kokenut tavallaan vapautuvani ja puhunut asiasta vähän enemmän. Oon pelännyt ihmisten mielipiteitä ja ihmisiä ihan turhaan. Ja kun oon lukenut suru-uutisia maailmalta, on ollut tosi lohdullista kääntyä Herran puoleen ja huutaa apua sekä itelle että muille, jättää huolet ja murheet ns. "Herran haltuun".
Tänä vuonna oonkin ajatellut tehdä "uuden vuoden lupauksen" tähän liittyen. Haluun tehdä päivittäin parannusta, luopua asioista, jotka ei hyödytä miun elämää ja matkaa kohti määränpäätä, taivasta. Haluun olla valmis, jos jotain yllättävää tapahtuu. Oon halunnut ja tehnyt näitä asioita ennenkin, jo ennen tätä vuottakin, mutta niinkun sanoin, tää vuodenvaihde on saanut olon jotenkin tosi herkäks ja ehkä halusin tehdä tänne bloginkin puolelle tuoda edes jollain tapaa tämän puolen itsestä esille. Yleensä kun täällä on käsitelty aikalailla pinnallisia ja kevyitä asioita. (Ja varmasti käsitellään jatkossakin. :) )
 Tämmösiä mietelmiä täällä. Tultiin Juhan kanssa Kuopioon pitkän viikonlopun viettoon ja jään suoraan jo kouluun, vaikka se alkaakin vasta keskiviikkona. Ja nyt lähetään saunaan. :)

Vielä kerran, siunattua ja turvallista tätä vuotta kaikille ♥ 
-K

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti